Warszawa - Odcinkowy pomiar prędkości |
Autor |
Wiadomość |
piotreg
Administratore banitore piotreg
Dołączył: 23 Mar 2007 Pochwał: 1551 Posty: 31936 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 5 Listopad 2021, 12:02
|
|
|
phonemaniac napisał/a: | Prędkość będzie mierzona w dwóch lokalizacjach — pomiędzy węzłami Konotopa i Bemowo oraz Łabiszyńska i Marki. Urządzenia będą wychwytywać pojazdy przekraczające dozwolone 120 km/h. |
W obie strony? |
|
|
|
|
Automobil
|
Wysłany: A może to Cię zainteresuje
|
|
|
|
|
|
|
Spawacz
FotoManiacSpawacz
Dołączył: 31 Mar 2017 Pochwał: 713 Posty: 1167 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 8 Listopad 2021, 11:41
|
|
|
piotreg napisał/a: | W obie strony? |
Tak, jazda na 2 baty. |
|
|
|
|
inżynier
Forum Lider
Dołączył: 21 Cze 2012 Pochwał: 282 Posty: 666 Skąd: WPI/SK/RZ
|
Wysłany: 8 Listopad 2021, 14:28
|
|
|
Cytat: | Odcinkowy pomiar prędkości na S8 gotowy. Tak 30 kamer złapie kierowców
Odcinkowy pomiar prędkości na S8 już gotowy. Łącznie aż 30 żółtych kamer w dwóch lokalizacjach będzie łowić kierowców za zbyt szybką jazdę. Pierwsze mandaty posypią się niebawem. Co ciekawe, na rynku jest polskie urządzenie o znacznie szerszych możliwościach wykrywania wykroczeń i wystarczyłoby 8 takich przyrządów…
Odcinkowy pomiar prędkości na S8 został już zamontowany. Pomiary będą prowadzone w dwóch lokalizacjach i w obu kierunkach na wszystkich nitkach głównego ciągu drogi ekspresowej przebiegającej przez Warszawę. Obowiązuje tam ograniczenie do 120 km/h.
Kierowcy wjeżdżający do Warszawy od strony Białegostoku trafią pod nadzór żółtych kamer między węzłem Piłsudskiego (M1 Marki – centrum handlowe) a węzłem Łabiszyńska w okolicy centrum handlowego Atrium Targówek. To najdłuższy fragment S8 objęty dozorem. Odcinkowy pomiar prędkości skontroluje też wyjeżdżających ze stolicy w stronę Podlasia (kierunek Łabiszyńska-Piłsudskiego w Markach).
Odcinkowy pomiar prędkości na S8 - dwie lokalizacje
W drugiej lokalizacji odcinkowy pomiar prędkości namierzy kierowców wyjeżdżających w stronę Poznania - między węzłem Bemowo (ul. Lazurowa) a węzłem Konotopa (niedaleko budynku Flyspot). Kamery zawieszono także w odwrotnym kierunku - nad wjazdem do Warszawy.
Krótko mówiąc, kierowcy przejeżdżający przez Warszawę trafią dwa razy pod kontrolę OPP:
- węzeł Łabiszyńska - węzeł Piłsudskiego (Marki)
- węzeł Konotopa - węzeł Bemowo (ul. Lazurowa)
Koszt montażu wyniósł blisko 4 mln zł. Urządzenia zainstalowane nad trasą S8 to system 30 kamer, który automatycznie określi czas wjazdu i wyjazdu z kontrolowanego odcinka drogi. Na zdjęciu kierowca pojazdu, który przekroczył limit 120 km/h zobaczy szereg danych, w tym m.in.: miejsce, datę i czas pomiaru, długości odcinka pomiarowego, maksymalną dozwolonej prędkości. Urządzenia zidentyfikują również pas ruchu, którym poruszał się samochód.
Mandaty na S8 w listopadzie - system bardziej bezwzględny niż zwykłe fotoradary
Kiedy samochód lub motocykl opuści kontrolowany odcinek, system wyliczy jego średnią prędkość na całym dystansie na podstawie czasu przejazdu. Jeżeli trasa została pokonana zbyt szybko, kierowca zapłaci mandat. System funkcjonuje zatem odmiennie niż klasyczny fotoradar – chodzi o mierzenie prędkości na dłuższych odcinkach drogi, a nie punktowo.
– Zastosowane rozwiązania techniczne umożliwią rejestrację wysokiej jakości zdjęcia także w porze nocnej. Zarejestrowane zdjęcia będą przesyłane online do systemu centralnego CANARD – wyjaśnił Inspektorat. Teraz urządzenia muszą przejść legalizację, odbiór techniczny i testy m.in. pod kątem prawidłowości rejestracji naruszeń oraz transmisji danych do systemu centralnego CANARD. Włącznie odcinkowego pomiaru prędkości na S8 w tryb rejestracji wykroczeń ma nastąpić jeszcze w listopadzie.
Odcinkowy pomiar prędkości na S8 - 10 km/h mniej ratuje życie
– Przybywa coraz więcej dróg szybkiego ruchu i autostrad, a jednocześnie brakuje nam nadzoru na tych odcinkach, co nagminnie wykorzystują kierujący – powiedział dziennik.pl Marcin Ślęzak, dyrektor Instytutu Transportu Samochodowego. Jego zdaniem odcinkowy pomiar prędkości jest panaceum na walkę z takimi kierowcami.
– Wszystko, co poprawia bezpieczeństwo na drogach zawsze jest korzystne dla każdego uczestnika ruchu. Kierowcom z ciężką nogą te pomysły mogą wydać się nieuzasadnione. Jednak my jesteśmy zwolennikami takich inicjatyw, gdyż czasami to 10-20 km/h mniej ratuje życie – oceniła Magda Zglińska, reprezentująca operatora systemu Yanosik.
Odcinkowy pomiar prędkości na S8 - mandaty zaskoczą kierowców
Kierowcy przynajmniej w początkowej fazie działania 30 kamer na S8 mogą spodziewać się lawiny mandatów. A obraz nie tylko problemu przekraczania prędkości na tej trasie dały próby przeprowadzone latem zeszłego roku. Testom poddano urządzenie o nazwie Integra 3D+, czyli rosyjski fotoradar śledzący. Nad drogą ekspresową od strony Białegostoku eksperci zamontowali dwa urządzenia tak by mogły jednocześnie pełnić rolę odcinkowego pomiaru średniej prędkości oraz fotoradarów mierzących prędkość tradycyjnie (w razie gdyby kierowca zjechał z drogi).
W trakcie 4-godzinnego eksperymentu na dwukilometrowym odcinku S8 urządzenia zarejestrowały ponad 4400 pojazdów łamiących ograniczenie prędkości. W tej liczbie aż 4077 aut nie zachowało bezpiecznej odległości. A na potrzeby pomiarów testowych założono 2 sekundowy odstęp, czyli i tak wartość krótszą od zalecanych przez ekspertów od bezpieczeństwa ruchu 3 sekund. Rekordzista pędził 167 km/h oraz utrzymywał dystans od poprzedzającego pojazdu poniżej 3 s (2,379 s). Jakby tego było mało, fotoradary wyłapywały też kierowców, którzy siedzieli na zderzaku poprzedzającego auta i obsługiwali telefon.
Odcinkowy pomiar prędkości i Fotorapid PRO
Niedawno informowaliśmy o nowym fotoradarze, którego produkcją zajmie się polska firma ZURAD. Fotorapid PRO jest dalekim rozwinięciem Integry 3D+, a jedną z ważniejszych funkcjonalności tego urządzenia jest pomiar średniej prędkości, który nie wymaga budowy specjalnych bramownic. W ocenie konstruktorów wystarczy wykorzystanie istniejących elementów infrastruktury drogowej np. słupów oświetleniowych. – Uzyskamy dodatkowo ujawnianie innych wykroczeń w miejscu instalacji, w tym punktowe pomiary prędkości w miejscu kontroli, a nie tylko średnią prędkość na odcinku drogi – powiedział dziennik.pl Sebastian Margalski, odpowiedzialny w firmie ZURAD za opracowanie i wdrożenie nowego fotoradaru.
Gdyby w miejscu 30 kamer wyłapujących przekroczenie średniej prędkości, zamontować przynajmniej 8 fotoradarów śledzących Fotorapid PRO (po 4 w każdej lokalizacji) wówczas mandaty sypałyby się także za m.in. jazdę na zderzaku, korzystanie przez kierowcę z telefonu, łamanie zakazu ruchu przez ciężarówki i inne wykroczenia.
|
Link |
Autor postu otrzymał pochwałę. |
|
|
|
|
piotreg
Administratore banitore piotreg
Dołączył: 23 Mar 2007 Pochwał: 1551 Posty: 31936 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 8 Listopad 2021, 15:40
|
|
|
Proponuję następujące opisy pod Mapę. Warszawiaków proszę o ewentualne korekty.
Cytat: | obwodnica (S-8), wlot do miasta, na odcinku pomiędzy Węzłem Piłsudskiego, a Węzłem Łabiszyńska, jadąc od strony Białegostoku, ogr.
obwodnica (S-8), wylot z miasta, na odcinku pomiędzy Węzłem Łabiszyńska, a Węzłem Piłsudskiego, jadąc w kierunku Białegostoku, ogr.
obwodnica (S-8), wlot do miasta, na odcinku pomiędzy Węzłem Konotopa, a Węzłem Bemowo, jadąc od strony Łodzi/Poznania, ogr.
obwodnica (S-8), wylot z miasta, na odcinku pomiędzy Węzłem Bemowo, a Węzłem Konotopa, jadąc w kierunku Łodzi/Poznania, ogr. |
|
|
|
|
|
Spawacz
FotoManiacSpawacz
Dołączył: 31 Mar 2017 Pochwał: 713 Posty: 1167 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 8 Listopad 2021, 17:58
|
|
|
piotreg napisał/a: | Proponuję następujące opisy pod Mapę. Warszawiaków proszę o ewentualne korekty. |
IMHO jest OK. |
|
|
|
|
phonemaniac
Videomaniac
Dołączył: 10 Paź 2008 Pochwał: 1317 Posty: 4396 Skąd: WKZ
|
Wysłany: 23 Listopad 2021, 21:45
|
|
|
Cytat: | Trasa S8 w Warszawie z odcinkowym pomiarem prędkości. Są lokalizacje kolejnych czterech
Na trasie ekspresowej S8 przecinającej północne dzielnice Warszawy kierowcy są już kontrolowani kamerami odcinkowego pomiaru prędkości. Ogłoszono przetarg na kolejne cztery takie systemy w pobliżu stolicy.
30 kamer odcinkowego pomiaru prędkości na trasie S8 w Warszawie zaczęło rejestrować kierowców w południe we wtorek (23 listopada). W ostatnich dniach trwały testy urządzeń, których koszt wynosi niecałe 4 mln zł. Droga należy do najbardziej ruchliwych w Polsce, słynie z ogromnego tranzytu ciężarówek i obfituje w stłuczki czy wypadki, które powtarzają się niekiedy kilka razy dziennie. Każdy blokuje przejazd często na wiele godzin, a to powoduje wielokilometrowe korki.
System kontroli prędkości, który miał być gotowy w październiku, polega na tym, że nie jest ona sprawdzana tylko punktowo, ale w sumie na 14-kilometrowym fragmencie drogi ekspresowej. A dokładnie między węzłami Warszawa Zachód przy ul. Połczyńskiej i Bemowo w miejscowości Blizne Łaszczyńskiego tuż za zachodnią granicą Warszawy, a także od węzła Łabiszyńska na Bródnie do węzła Marki na wjeździe od strony Białegostoku. Na jezdniach głównych w obu kierunkach. Samochody osobowe mogą się tam rozpędzać do 120 km na godz., a ciężarowe sunąć maksymalnie 80 km na godz. Kierowcy widzą znaki, które informują o kontrolach.
Jak informuje Generalny Inspektorat Transportu Drogowego, kamery robią zdjęcia wysokiej jakości, także w porze nocnej. Są one przesyłane online do systemu centralnego Canard. Na podstawie dokładnej godziny wjazdu samochodu do kontrolowanej strefy i godziny wyjazdu z niej komputerowo obliczana jest średnia jego prędkość. Za przekroczenie jej ograniczenia kierowcy grozi mandat. Wkrótce będzie to nawet 800 zł za jazdę 30 km na godz. powyżej limitu.
Przed godz. 17 nasz fotoreporter Dariusz Borowicz informował, że doszło do pierwszej stłuczki po uruchomieniu odcinkowego pomiaru prędkości na trasie S8. - Jeden z kierowców na wysokości ul. Górczewskiej w węźle Bemowo mógł się wystraszyć widokiem kamer i nagle przyhamował, następny nie zdążył zareagować i dwa samochody zderzyły się, blokując na pewien czas pas ruchu. Policja poleciła uczestnikom tej kolizji zjechać na pas awaryjny - relacjonował Dariusz Borowicz.
Odcinkowy pomiar prędkości na Mazowszu
Canard ogłosił też, że odcinkowe pomiary prędkości będą działały na kolejnych 39 odcinkach polskich dróg w 13 województwach. Na Mazowszu wytypowano cztery. - Ale nie w Warszawie - przekazała nam" Monika Niżniak, rzeczniczka GITD, gdy spytaliśmy, czy takiego wynalazku doczeka się południowa obwodnica stolicy z tunelem pod Ursynowem, najdłuższym w Polsce (2335 m). Apelowała o to Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która właśnie usiłuje przeprowadzić jego odbiory, ma być otwarty przed końcem roku.
Gdzie zatem GITD chce zainstalować odcinkowy pomiar prędkości? Monika Niżniak informuje o lokalizacjach wokół stolicy:
- na obwodnicy Białobrzegów (droga ekspresowa S7)
- na obwodnicy Mszczonowa (droga krajowa nr 50)
- w Otrębusach (droga wojewódzka 719 z Warszawy, przez Pruszków i Grodzisk Maz.)
- od Grodziska Maz. przez Chrzanów Duży do Natolina (droga wojewódzka nr 579)
W połowie grudnia zaplanowano otwarcie ofert w przetargu. Jego zwycięzca dostanie 70 tygodni, czyli rok i niemal pięć miesięcy na dostarczenie i montaż urządzeń. Urzędnicy zakładają, że wszystko powinno być gotowe do końca 2023 r., bo pomiary prędkości powinny się zacząć przed przypadającym wtedy terminem rozliczenia dotacji Unii Europejskiej. |
Wyborcza.pl |
Autor postu otrzymał pochwałę. |
|
|
|
|
inżynier
Forum Lider
Dołączył: 21 Cze 2012 Pochwał: 282 Posty: 666 Skąd: WPI/SK/RZ
|
Wysłany: 30 Listopad 2021, 22:06
|
|
|
Cytat: | 900 mandatów dziennie. Odcinkowy pomiar prędkości na S8 to nowa dojna krowa GITD
Odcinkowy pomiar prędkości na S8 działa już od tygodnia. W ciągu pierwszej doby obsługujący go GITD wystawił kierowcom niemal 900 mandatów. W przeliczeniu średnio co 1,6 minuty ktoś przekracza prędkość na jednym z dwóch monitorowanych odcinków drogi ekspresowej biegnącej przez Warszawę.
Główny Inspektorat Transportu Drogowego (GITD) natrafił na prawdziwą żyłę złota. To odcinkowy pomiar prędkości na S8, dzięki któremu już w pierwszym dniu działalności zarejestrowano niemal 900 wykroczeń. GITD za pomocą 30 żółtych kamer prowadzi permanentną kontrolę prędkości na dwóch stołecznych odcinkach – pomiędzy ul. Łabiszyńską w Warszawie a ul. Szpitalną w Markach oraz między węzłem Bemowo (na wysokości miejscowości Blizne Łaszczyńskiego) a węzłem Warszawa Zachód.
Kamery przesyłające zdjęcia do systemu CANARD (Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym) obejmują swoim zasięgiem wszystkie pasy w obydwu kierunkach ruchu, a kontrola prowadzona jest na 14 kilometrach trasy. Jak wynika z wypowiedzi Moniki Niżniak, rzeczniczki GITD, system dyscyplinowania kierowców jest wyjątkowo skuteczny – w rozmowie z portalem dziennik.pl poinformowała, że w ciągu pierwszej doby zostało wystawionych aż 898 mandatów.
Mandaty na odcinkowym pomiarze prędkości na S8
Na monitorowanych fragmentach drogi ekspresowej biegnącej przez Warszawę obowiązują standardowe ograniczenia prędkości. Samochody osobowe mogą tu jechać 120 km/h, a ciężarówki – 80 km/h. I choć kamery są wyraźnie oznakowane, to średnio co niecałe 2 minuty jeden kierowca jechał szybciej, niż pozwalają na to przepisy. "Kierujący przekraczali dopuszczalną prędkość średnio o 18 km/h" – poinformowała dziennik.pl Monika Niżniak.
Średnia prędkość pojazdu wyliczana jest na podstawie czasu wjazdu i wyjazdu z kontrolowanego fragmentu trasy. Pomiar odbywa się przez całą dobę, bo kamery GITD radzą sobie z rejestracją wysokiej jakości zdjęć także po zmierzchu. Zdjęcia te są następnie wysyłane do systemu CANARD, a wystawianie mandatów odbywa się automatycznie, czyli tak samo jak w przypadku wykroczeń zarejestrowanych przez fotoradary.
Instalacja urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości na trasie S8 kosztowała blisko 4 mln zł, ale – jak pokazują statystyki z pierwszej doby działalności – ta inwestycja z pewnością szybko się zwróci. |
Link
Warszawa.jpg
|
|
Plik ściągnięto 122 raz(y) 65,29 KB |
|
Autor postu otrzymał pochwałę. |
|
|
|
|
inżynier
Forum Lider
Dołączył: 21 Cze 2012 Pochwał: 282 Posty: 666 Skąd: WPI/SK/RZ
|
Wysłany: 6 Grudzień 2021, 13:08
|
|
|
Cytat: | 6 tys. mandatów w 13 dni. Odcinkowy pomiar prędkości na S8 zaskakuje kierowców
Odcinkowy pomiar prędkości na S8 w ciągu 13 dni od uruchomienia złapał ponad 6000 kierowców – ustalił dziennik.pl. To oznacza niemal 470 mandatów dziennie. "Urządzenia zarejestrowały 60 przypadków przekroczenia prędkości o co najmniej 50 km/h więcej niż obowiązujące ograniczenia prędkości" – powiedziała nam Monika Niżniak, rzecznik Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.
Odcinkowy pomiar prędkości na S8 pełną parą kontroluje kierowców na dwóch fragmentach trasy w Warszawie. Na obu lokalizacjach obowiązuje ograniczenie prędkości do 120 km/h dla samochodów osobowych i do 80 km/h dla ciężarowych. Łącznie pomiarem objęto 14 km trasy.
Kierowcy wjeżdżający do Warszawy od strony Białegostoku trafiają pod nadzór żółtych kamer między węzłem Piłsudskiego (ul. Szpitalna w Markach) a węzłem Łabiszyńska w okolicy centrum handlowego Atrium Targówek w Warszawie. To najdłuższy fragment S8 objęty kontrolą. Odcinkowy pomiar prędkości sprawdzi też wyjeżdżających ze stolicy w stronę Podlasia.
W drugiej lokalizacji odcinkowy pomiar prędkości namierza kierowców wyjeżdżających w stronę Poznania - między węzłem Bemowo (ul. Lazurowa; na wysokości miejscowości Blizne Łaszczyńskiego) a węzłem Warszawa Zachód (niedaleko budynku Flyspot). Kamery zawieszono także w odwrotnym kierunku - nad wjazdem do Warszawy.
Łącznie zainstalowano 30 kamer, które kontrolują łącznie 14 km trasy S8. Na trzech odcinkach po 8 kamer, na jednym - 6.
Odcinkowy pomiar prędkości na S8 – 6000 mandatów w dwa tygodnie
W pierwszej dobie od uruchomienia urządzenia zarejestrowały 898 przypadków przekroczenia dozwolonej prędkości. Teraz okazuje się, że nowy system kamer po niemal dwóch tygodniach działania (od 24 listopada) ciągle zaskakuje kierowców i to mimo wyraźnego oznakowania. Dane mogą szokować.
– Od momentu uruchomienia, urządzenia odcinkowego pomiaru prędkości na wszystkich kontrolowanych na S8 odcinkach, zarejestrowały 6072 przypadki niestosowania się kierujących do obowiązujących ograniczeń prędkości – powiedziała dziennik.pl Monika Niżniak, rzecznik Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.
Szybki rachunek i wychodzi, że dziennie w sieci wpada 467 kierowców!
Najwięcej wykroczeń zarejestrowano na odcinku Warszawa Zachodnia – Blizne Łaszczyńskiego 1599 przypadków, w przeciwnym kierunku 1896.
Na odcinku Warszawa – Marki 1085, natomiast w przeciwnym kierunku 1492.
Odcinkowy pomiar prędkości na S8: Kierowcy pędzą nawet 50 km/h za szybko
– Kierujący najczęściej przekraczają prędkość w najniższym progu, tj. od 11 do 20 km/h więcej niż pozwalają przepisy – 61 proc. wszystkich zarejestrowanych naruszeń – wyjaśniła Niżniak. – Urządzenia zarejestrowały 60 przypadków przekroczenia prędkości o co najmniej 50 km/h więcej niż obowiązując ograniczenia prędkości – dodała.
Na kontrolowanych odcinkach, pojazdy osobowe mogą poruszać się z prędkością do 120 km/h, a ciężarowe z prędkością do 80 km/h.
Odcinkowy pomiar prędkości na S8 bardziej bezwzględny niż fotoradary
Koszt montażu wyniósł blisko 4 mln zł. Urządzenia zainstalowane nad trasą S8 to system, który automatycznie określa czas wjazdu i wyjazdu z kontrolowanego odcinka drogi. Na zdjęciu kierowca pojazdu, który przekroczył dopuszczalny limit zobaczy szereg danych, w tym m.in.: miejsce, datę i czas pomiaru, długości odcinka pomiarowego, maksymalną dozwolonej prędkości. Urządzenia zidentyfikują również pas ruchu, którym poruszał się samochód.
– Zastosowane rozwiązania techniczne umożliwią rejestrację wysokiej jakości zdjęcia także w porze nocnej. Zarejestrowane zdjęcia będą przesyłane online do systemu centralnego CANARD – wyjaśniła Niżniak. – Kluczową zaletą odcinkowych pomiarów prędkości jest możliwość nakłonienia kierowców do ograniczenia prędkości na całej długości monitorowanego odcinka, co istotnie wpływa na poprawę poziomu bezpieczeństwa uczestników ruchu – dodała.
Kiedy samochód lub motocykl opuści kontrolowany odcinek, system wyliczy jego średnią prędkość na całym dystansie na podstawie czasu przejazdu. Jeżeli trasa została pokonana zbyt szybko, kierowca zapłaci mandat. System funkcjonuje zatem odmiennie niż klasyczny fotoradar – chodzi o mierzenie prędkości na dłuższych odcinkach drogi, a nie punktowo.
Odcinkowy pomiar prędkości na A1, A2 i A4 - 39 nowych miejsc
W systemie fotoradarowym CANARD oprócz urządzeń na S8 pracuje dziś 30 odcinkowych pomiarów prędkości. Jednak projekt rozbudowy przewiduje objęcie kontrolą z wykorzystaniem OPP kolejnych 39 fragmentów dróg. W tym kamery pojawią się na autostradach A1, A2 i A4. GITD ogłosił przetarg na dostawę i montaż urządzeń w 13 województwach. Na zakupy wyda ponad 13 mln zł.
– By bezpiecznie dojechać do celu, warto być przygotowanym na różne sytuacje, które możemy spotkać na drodze. Nasz system umożliwia wysyłanie ostrzeżeń, m.in. o utrudnieniach związanych z różnymi zagrożeniami, remontami, a także tych o fotoradarach czy odcinkowym pomiarze prędkości – powiedziała dziennik.pl Julia Langa, Yanosik Autoplac. – Dzięki temu użytkownicy z wyprzedzeniem otrzymują informację i zwracają większą uwagę na prędkość z jaką się poruszają, co zmniejsza ryzyko niebezpiecznych sytuacji na drodze. Oczywiście trzymamy rękę na pulsie i jeśli na drogach pojawią się nowe odcinkowe pomiary, będą one także widoczne w naszym systemie – wyjaśniła. |
Link |
|
|
|
|
małymobil
Moderatore
Dołączył: 10 Lis 2010 Pochwał: 1153 Posty: 3403 Skąd: TST/ WWL
|
Wysłany: 20 Grudzień 2021, 09:43
|
|
|
Kolejny odcinkowy pomiar prędkości na długości 2335 m w tunelu S2 już gotowy, o godzinie 12 ma nastąpić otwarcie. Ograniczenie do . |
Autor postu otrzymał pochwałę. |
|
|
|
|
piotreg
Administratore banitore piotreg
Dołączył: 23 Mar 2007 Pochwał: 1551 Posty: 31936 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 20 Grudzień 2021, 09:48
|
|
|
W obie strony?
Zaproponuj opis do mapy... |
|
|
|
|
małymobil
Moderatore
Dołączył: 10 Lis 2010 Pochwał: 1153 Posty: 3403 Skąd: TST/ WWL
|
|
|
|
|
phonemaniac
Videomaniac
Dołączył: 10 Paź 2008 Pochwał: 1317 Posty: 4396 Skąd: WKZ
|
Wysłany: 4 Styczeń 2022, 06:45
|
|
|
Cytat: | 11 dni, ponad 4,5 tys. mandatów. Pomiar prędkości w najdłuższym tunelu w Polsce był potrzebny
Szeroko zakrojona akcja informacyjna nie wystarczyła. Jak poinformowała Autokult rzeczniczka GITD, w 11 dni fotoradary odcinkowego pomiaru prędkości w tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy zrobiły tysiące zdjęć. Wiemy, jak szybko jeżdżą tam kierowcy.
Do 31 grudnia 2021 roku odcinkowy pomiar prędkości w tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy zarejestrował 4623 wykroczenia – poinformowała mnie Monika Niżniak, rzeczniczka prasowa Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego. Sam tunel udostępniono 20 grudnia 2021 roku i był on jedną z najbardziej wyczekiwanych inwestycji w tym roku.
Dwanaście kamer systemu odcinkowego pomiaru prędkości zamontowano na wjazdach i wyjazdach z tunelu. Obserwacją objęto odcinek 2,5 km. Obowiązuje tam limit prędkości w wysokości 80 kmh/h. Jak przekazała mi rzeczniczka GITD, najczęściej jednak kierowcy przekraczają prędkość w widełkach 11- 20 km/h. Po 1 stycznia 2022 roku takie wykroczenie będzie się wiązać z mandatem w wysokości 200 zł. Dowiedziałem się, że częściej prędkość przekraczali kierowcy jadący w stronę Poznania (2737 przypadków).
Wprowadzenie automatycznej kontroli prędkości zostało podyktowane chęcią uspokojenia ruchu w najdłuższym tunelu w Polsce.
To niejedyny odcinkowy system pomiaru prędkości działający na obwodnicy stolicy. Kamery znajdują się też pomiędzy ul. Łabiszyńską w Warszawie a ul. Szpitalną w Markach oraz między węzłem Warszawa Zachód a miejscowością Blizne Łaszczyńskiego. Te systemy w ciągu pierwszej doby zarejestrowały blisko 900 wykroczeń - informował dziennik.pl.
Tu również przedstawiciele Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego wskazywali, że kierowcy przekraczali średnio prędkość o 18 km/h. Dozwolona prędkość na tej trasie to 120 km/h. |
LINK |
Autor postu otrzymał pochwałę. |
|
|
|
|
piotreg
Administratore banitore piotreg
Dołączył: 23 Mar 2007 Pochwał: 1551 Posty: 31936 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 29 Marzec 2022, 10:02
|
|
|
Cytat: | Bezpiecznie w tunelu trasy S2
Odcinkowy pomiar prędkości w tunelu S2 skuteczny. Mija miesiąc od czasu jego uruchomienia. Urządzenia rejestrują wykroczenia, ale w większości kierowcy przekraczają prędkość w najniższym progu. Z informacji GDDKiA wynika, że w tunelu nie było wypadków i kolizji.
Nad bezpieczeństwem użytkowników tunelu czuwa 12 kamer odcinkowego pomiaru prędkości. Urządzenia zarejestrowały do tej pory ponad 8 tys. naruszeń, mimo że tunelem – jak wynika z danych GDDKiA – w tym czasie przejechało ponad 1,2 mln pojazdów. Najwięcej naruszeń zarejestrowano na odcinku w kierunku Poznania - 5113 naruszeń, natomiast w kierunku Terespola - 2891 naruszeń. Wprowadzony więc nadzór nad prędkością, skutecznie dyscyplinuje kierowców. Zdecydowana większość zarejestrowanych wykroczeń – ok. 65%, dotyczy przekroczenia prędkości w najniższym progu tj. pomiędzy 11 a 20 km/h więcej niż obowiązujące tam ograniczenie prędkości. Tendencja ta utrzymuje się.
CANARD GITD na bieżąco analizuje zarejestrowane naruszenia. Do właścicieli sfotografowanych pojazdów skierowano już blisko 6,8 tys. wezwań. W pozostałych sprawach trwają jeszcze czynności wyjaśniające. |
Link |
|
|
|
|
piotreg
Administratore banitore piotreg
Dołączył: 23 Mar 2007 Pochwał: 1551 Posty: 31936 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 29 Marzec 2022, 10:12
|
|
|
Tunel.
Warszawa.jpg fot. CANARD |
|
Plik ściągnięto 122 raz(y) 281,93 KB |
|
|
|
|
|
Spawacz
FotoManiacSpawacz
Dołączył: 31 Mar 2017 Pochwał: 713 Posty: 1167 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 10 Lipiec 2022, 13:50
|
|
|
Cytat: | Pędził 190 km/h tunelem POW na Ursynowie. Ilu kierowców łamie tam ograniczenie prędkości?
Gdzie w Polsce najczęściej kierowcy przekraczają prędkość? W biegnącym pod Ursynowem tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy. Jedna trzecia fotek z odcinkowych pomiarów pochodzi właśnie stamtąd. Rekordzista pędził swoim autem 190 km/h.
Tunel POW naszpikowany jest elektroniką, która na bieżąco monitoruje to, co się w nim dzieje. Inspekcja Transportu Drogowego w ostatniej chwili przed otwarciem obiektu zamontowała przed wlotami kamery odcinkowego pomiaru prędkości. Apelowali oto drogowcy oraz władze Ursynowa. Udało się, a teraz przyszedł czas na podsumowania.
Obawy o to, że kierowcy będą nagminnie przekraczać dozwoloną prędkość w tunelu, okazały się uzasadnione. Ze statystyk wynika, że w całym kraju odcinkowe pomiary prędkości zarejestrowały 95 tys. przekroczeń, a najwięcej pod Ursynowem.
- To jest 27 tysięcy wykroczeń, warto zwrócić uwagę, że od uruchomienia tego tunelu, przejechało tym odcinkiem 11,5 miliona pojazdów. Z informacji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wynika, że w tym czasie nie doszło do żadnego niebezpiecznego zdarzenia w tym miejscu - mówił w Radiu dla Ciebie Wojciech Król z Inspekcji Transportu Drogowego.
190 na godzinę tunelem
Na szczęście statystyki nie przekładają się na kolizje i wypadki, których na razie nie ma zbyt wielu, a które mogłyby spowodować tymczasowe zamknięcie przejazdu tunelem i skierowanie ruchu przez ulice naszej dzielnicy. Takie obawy jeszcze w trakcie budowy podziemnego przejazdu trasy ekspresowej S2 miał burmistrz Ursynowa Robert Kempa.
Tunel - mimo że jest częścią drogi ekspresowej - ma ograniczenie prędkości pojazdów do 80 km/h. Jak szybko jechali rekordziści?
- Jeden z kierujących poruszał się tam ze średnią prędkością ponad 190 kilometrów na godzinę i to nie był jedyny przypadek. Inny z kierujących jechał dacią z prędkością 178 kilometrów na godzinę - poinformował Wojciech Król. |
Link |
Autor postu otrzymał pochwałę. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Warszawa - Odcinkowy pomiar prędkości | Wersja do druku
|
|